dinsdag 18 mei 2010




Vandaag staat er een trip naar de "Pena Cabarga" op het programa. Dit jaar wordt deze helling voor de eerste keer aangedaan als aankomstplaats door de Vuelta. Ik ga dat ding eens gaan verkennen...
om toch voldoende kimometers te maken beslis ik om de Puerto de Alisas opnieuw te doen. Anders is het wel iets te weing...
De Pena is volgens de wegwijzers 6km lang. We Zullen zien!
De eerste 3,3 km gaan omhoog aan 10% gemiddeld. Met een uitschieter van 14% in de eerste 200 meter. Daarna klim je in 700m geen meter, om dan in de resterende 1,83km 228 meter te stijgen. Dit zijn Anglirù - toestanden...
Ik doe dit onding in 35 minuten. Goed voor 558 hoogtemeters. Alleen in het laatste stuk van 18% had ik het lastig.
Benieuwd of ze daar een eerlijk koersverloop kunnen garanderen...
In het naar huis rijden pik ik naast de Alisas nog een extra colletje mee...
's Avonds zelf pasta gemaakt. Met veel verse groenten en een blik (tja...) tonijn. Lekker!
Eigenlijk is dit de klim naar het uitzichtspunt over Santander. Een beetje verder ligt er dan ook nog een wildpark, en waarschijnlijk willen ze deze dingen via de Vuelta in de verf zetten.
Vandaag is de zon voor de eerste keer echt van de partij (dat zie je ook op de foto's). Al is het boven de 600 meter (door de nog steeds koude noordwester) vrij frisjes...
's Avonds doe ik verschillende pogingen om op het net te geraken. Uiteindelijk lukt het niet - ondanks de richtlijnen van Marc (waarvoor dank).
Maar toch heeft het resultaat gehad! Want deze morgen kreeg ik plotseling wèl verbinding!
Waaraan het lag: zoals gewoonlijk een mix. Alleen hopen dat ik vanaf morgenavond (ik ga me woensdag verplaatsen) toch ook nog op 't net geraak.


1 opmerking: