woensdag 19 mei 2010

Hoy!!

Eindelijk een blog van vandaag!
Eerst de gebruikelijke zaken. Inpakken, ontbijten, uitchecken en .... bloggen!
Ik had graag deze morgen verder gewerkt aan mijn blog maar... de probleempjes met de versnellingen (achteraan) wilde ik zo snel mogelijk oplossen. Daarnaast was ik vertrokken in Belgie met een weelderige haardos (koud hè!), en vermits het hier nu wel wat warmer is kun je 't wel raden! Dan nog de onzekerheid over waar je gaat slapen (nuja - ben dat gewoon - ik heb altijd al iets gevonden) plus de 280 reiskilometers noopten me tot een stop.

Die versnellingsproblemen dateren eigenlijk al van in Belgie. Even kort en duidelijk zijn. Als je Campa achterderrailleurwieltjes versleten zijn raden ze je overal "tacx" wieltjes aan. Zij zijn compatibel. Klopt - Tot op zekere hoogte. Als je achteraan een 29 nodig hebt (type klimmen Zoncolan - Anglirù) kom je wèl in de problemen. Tenminste als je achterderrailleur een Campa gewoon is. Waar gaat het over? Over 1mm extra ruimte op de tandwieltjes... Die van Campa zijn 1mm dieper dan die van Tacx. Geen probleem als je geen gekke dingen wil doen. Anders...

De eerste fietsmaker had ze niet (Torrelavega). De tweede (Oviedo) stuurde me door naar een derde (gelukkig ook Oviedo) en die had ze wél! Morgen monteren en klaar!

Ik verblijf nu in Proaza (15km van Oviedo) en daar heb ik ook een kapper gevonden! (had ik ook al in Ramales, maar daar zat steeds teveel volk voor me). Morgen foto van een kortgeknipte Stefaan.

En ja; ook ik ben hier in spanje naar de Copa Del Rey aant zien!
ps: momenteel wint Sevilla met 1 -0 van Atletico Madrid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten