maandag 17 mei 2010

eindelijk op 't net!


Intussen is het al een tijdje geleden sinds ik laatst deze blog opstartte... In Frankrijk en Spanje staan de servers blijkbaar niet altijd goed afgesteld... Vandaar de vertraging.


Donderdag 14 mei


Inpakken en wegwezen! Omdat het al vrij laat is in de namiddag (16u) besluit ik een tusenstop te maken in Orleans. Ik heb er een Etap-Hotel geboekt voor de nacht. Rustig verkeer (het is dan ook feestdag - ook in Frankrijk) tot aan de ring van Parijs. Goed opletten en telkens de juiste afslag nemen en na een dikke 4 uur sta ik in Orleans. Overal reklame van kastelen. Vrij logisch - Orleans ligt dan ook aan de bovenloop van de Loire. Ik moet zeggen, ze zien er op de foto's erg aantrekkelijk uit. Voor een andere keer.

Leuke kamer - Alles wat je nodig hebt voor een kort verblijf. Alleen het (gratis) internet werkt niet. Vroeg gaan slapen. 22u30 en onder zeil.


Vrijdag 15 mei


7u30 ontbijt. Prima ontbijt (voor een autotocht heb je toch niet veel nodig). Een groepje achter me was gans de tijd "grappig" aan het doen. "Boshoer" tegen al hun vrienden en vriendinnen. Was er dazn nog eentje bij die dat dan niet begreep waarna die ander dacht van alles eens te moeten uitleggen enzovoort...

8u30 - Na het voltanken ben ik op weg naar Cantabria. 12u30 passeer ik Bordeaux (vanwaar ken ik dat nu weer?) en om 14u45 passeer ik de spaanse grens. In Euskadi heb je de indruk dat alle beschikbare ruimte volgebouwd staat met appartementen. Weinig bouwruimte in dit erg gesloten landschap, dat gekenmerkt wordt door grote hoogteverschillen op korte afstand en V - dalen. Ik wil eens ergens stoppen en kies San Sebastian uit. Tot ik vanop de snelweg plots een rij stilstaande wagens (3 rijen breed) ontdek! De zin is snel over!

Ik ga er dan maar een 40 km verder af, In Lajartija. Voltanken (zowel de auto als mezelf) en even uitblazen. Nog een 140 km en ik zou op de bestemmingsplaats moeten zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten