donderdag 20 mei 2010

angliru

Gisteren had ik zo het idee.... dat het misschien best was om de Angliru op te fietsen na een rustdag. Vandaag dus! Alleen zit de timing nu (na het probleem met de pat) niet meer juist.
Het plannetje, vertrekken vanuit Proaza, Alto de Tenebredo, afdalen en de hoofdweg op naar Mieres, afslaan naar Riosa, Angliru, over de Alto de el Cordal en de Alto de la C obertoria terug naar Proaza gaat iets te lang duren. Dus na de Angliru zal het terugrijden zijn zoals ik gekomebn was. Hierdoor wordt de afstand zo een 20km korten en moeten er ook 600hm minder geklommen worden. Wel spijtig; want de afdaling van de Cobertoria is ronduit schitterend!

De alto de Tenebredo is lastig... Ook hier stukken tot 20%. Afdalen en vanuit Riosa de Anglirù op. Tot La Vega duurd het 24 minuten. Dan het eerste (easy) stuk tot de echte klim... Gaat vlot - forceer niets maar ik voel toch wel dat ik aan 1 dag recup niet voldoende had... Ik ben hier nu ,dus nu moet het gebeuren. 32 min tot aan de eerste echt steile pentes. Ik heb vandaag te weinig kracht - en van de souplesse moet je bij 20% ook niet veel verwachten. Tot 1250 meter gaat het nog, maar dan volgen de 13% stukken de 17 en 20% te snel op; en recup is niet meer mogelijk. Als ik aan de Cuena de los Cabres kom (400m aan minstens 16%, en max van 23,5...) rust ik even uit. Achteraf een goed idee; want na de Cuena is het niet gedaan. Het blijft ontieglijk stijl, en als laatste stuk komt El Aviru op de proppen. Opnieuw 21%....
Het leuke is er nu wel af...
dan, Eindelijk boven!!! en... Niets te zien!!!!

Straks de foto's van vandaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten