woensdag 19 mei 2010

Café - internet!

Yep.

Ik heb opnieuw een plaatsje gevonden waar ik kan inloggen. Toch eerst maar verder vertellen (en laten zien) waar ik gisteren geweest was/gedaan heb.

Na de afdaling van de Encastas verwachtte ik me aan een vrij korte helling (Puerto Braguia - 720m) maar dit was wel een misrekening... Aangezien de Encastas toch daalde naar 300m mocht ik opnieuw een dikke 400m overwinnen. Nu ja, een probleem was dit niet, al startte die klim erg sterk, met constant % van boven de 8. Op het einde vlakte hij wat uit. En daar kreeg k het toch wel speciale zicht van een troep gieren die de thermiek oipzochten om zonder inspanning hoger te komen. Even geprobeert om er een foto van te maken, maar zoals je al verwacht had... echt gelukt kun je die niet noemen.

Intussen even op de klok gekeken... Ik was al vrij laat vertrokken, en diverse stops (eten/drinken/foto's) hadden ervoor gezorgd dat ik intussen toch wel een beetje "haast" mocht maken. Ik wist ook wel; dat als de zon zakt, de temperatuur snel daalt. En ik moet wel nog naar 1350 meter.

Maar ook de Braguia heeft een lange en steile afdaling... Opnieuw wordt ik geconfronteerd met een langere klim dan verwacht. Toch blijf ik trouw aan het hartslagprincipe en forceer niets. Ik bespaar op stops, praatjes bij die stops (ook spanjaarden willen weten waar je vandaan komt, wat je daar doet enz..) en fotos'. Toch is die Caracol lastiger dan verwacht, want zo halverwege zit er nog eens een duik in van een 70m. Die moet je daarna opnieuw omhoog!

Hierna volgt de Lunada (lange kant - ik klim de laatste 15km (media 6%) van de in totaal 30 km) Dit is echt een mooie klim! Alleen het wegdek... Voelde de afdaling al aan als een rollercoaster, de klim is niet echt veel beter. Toch maakt het uizicht veel goed. Dat en het feit dat je constant aan 6% fietst (en vrijwel niet moet schakelen...) Tegen de top aan wordt het uitzicht echt groots. Het kan zonder overdrijven concurreren met de Col De La Bonette.
Intussen heb ik gezelschap gekregen van een spanjaard, die traint voor een MTB granfondo in de buurt. Als ik hem uitleg dat ik al 5 uur op de fiets zit en bij de 3000 HM heb vandaag verandert zijn stemming op slag. Vooral voor de lage hartslag op zo een klim had hij blijkbaar respect. Boven neemt hij nog een foto en verdwijnt dan terug vanwaar hij was gekomen. Ik daarentegen rij verder - Alleen de Pueto de la Sia staat nog tussen mij en een verkwikkende douche en 2 borden pasta!

Tegnwind op De La Sia. Om de dag af te sluiten toch nog even wat dieper gaan... De Sia (zuidkant) is goed voor 400 HM in 7km. Toch is dit een lastige noot, maar dan eerder door de wind dan door de %. En koud! Op 2 km van de top doe ik mijn windjek al aan...
Dan... Boven! Nu nog 10km afdalen!
Ik zie die pasta al staan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten