maandag 9 augustus 2010

maandag 9 aug

Beter! Maar wel niet super.
Eerst naar de Col De Jau (1506m). De aanloop tot een hoogte van 900m is dezelfde als gisteren voor de Garavel. Alleen ben ik daar nu, met vergelijkbare hartslag en ongeveer dezelfde weercondities, liefst 5 min sneller. Ik moet dus gisteren echt wel een rotdag gehad hebben. Top van de Jau in 1u25. Lijkt er al meer op. En mooie vlotte afdaling nar Prades en dan de Col du Rocque Jalere op. Deze is iets minder steil. Amper 1km aan 8% zou er in zitten. Boven snel afdalen naar Sournia. Daar op zoek naar eten en drinken. Het plaatselijke winkeltje heeft zijn sluitingsdag. Dan maar op zoek naar iets anders. Ik kom bij een Engelse terecht die er een theehuisje uitbaat. Ik eet en drink er iets, en ze voorziet ma van voldoende water voor de resterende col en 37 km.
Die Col d' Aussieres is niet echt een dooddoener. Maar ik heb er wel al 1800hm opzitten, dus voelen doe ik het wel. Maximale stukken aan 6% afgewisseld met lichter. Mooi. Mag ook eens... In de verte zie ik het aangekondigde onweer opdoemen. Ik maak voort en rij na de afdaling (opnieuw erg mooi - bosrijk - en een rivier) snel naar het hotel. Onderweg nog even over molshoop Col de Camperie en afsluiten voor vandaag. Straks eten , en dan eens nadenken wat ik morgen allemaal nog kan doen. Want het verlof loopt weer naar het einde.
Net weer 100km - met 2300hm - en geen nat pak op 't einde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten