maandag 2 augustus 2010

Gieten!!

Wat een weertje vandaag... Een blik op het internet leert me al snel dat ook mijn geplande bestemming de volgende 3 dagen onder "water" komt te liggen. Dan maar de plannen bijgestuurd en naar Andorra. Natuurlijk wel 100km verder dan anders; en de geplande trip naar de middellandse zeekust komt zo ook in het gedrang.
Op weg giet het dat het geen naam heeft... Heeft 1 voordeel: Die carwash hoeft niet meer (zo dringend). Ik passeer de georges van de Truyere, Tarn en Viault. Telkens op en af het plateau. Soms met al erg mooie hoogteverschillen! Alleen jammer dat er op die wegen zoveel verkeer rond rijd. Of ik moet eens proberen in mei of september. Andorra komt steeds dichterbij. Maar plots sta ik voor Foix stil... Er wordt aan de tunnel (= 2x2 rijstroken) gewerkt, en geen enkele koker is open (moeten ze in Antwerpen eens proberen). Gevolg: 40 min om 6 km af te leggen... En dan had ik nog geluk dat ik aan de noordkant stond aan te schuiven. De zuidkant was ellendig lang...
Het gaat terug vlotter. Voorbij Tarantaise, voorbij Ax en de Port d'Envalira op (35km).
Heel mooi, maar 't is een hoofdweg. Zoveel verkeer. Plots sta ik ook bergop in de file. Een extra 20 min aanschuiven bergop. Dan bereik ik het andoreese douanecentrum. Dàt was het dus! Ik rij Pas de la Casa binnen. Een echt wintersportgebied met futuristische accomodaties. Ik passeer. Te hoog om te verblijven. In Canillo vind ik een hotel. Moderner en luxueuzer dan het vorige. Ook iets duurder - maar niet overdreven. Soit.
Eten en bloggen, en morgen zie ik wel. Ze hebben alvast mooi weer voorspeld.
Foto's van vandaag volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten