maandag 18 juni 2012

Zelfde weer van gistermorgen... Druilregen en 12°. En voor vandaag geen beterschap in zicht. Volgens de weerman in Spaanse dienst zit de helft van Spanje eronder. Reisdag dus. Vertrekken in Reinosa en kiezen tussen de Picos De Europa en het iets verder gelegen Pola De Lena. Dat laatste ligt al iets meer in het binnenland, en dus verwacht ik dat het er morgen beter zal zijn dan in de Picos. Vandaag wordt het toch geen fietsweer. Toch nog even de pc gecheckt voor de reisroute. Had zo iets in mijn hoofd van 230km. Allemaal gewone banen. Wel kom je niet erg veel dorpen tegen. Routeplanner geeft me echter een totaal andere weg aan! Wel 247km, maar 200 daarvan zijn autovia (geen peaje). Op weg dus in de regen. De wolken hangen constant zo een 2-300 meter boven het hoofd. Van bergen niet veel te zien. Via Torrelavega, Ribadesella, Villaviciosa en Gijon gaat het naar Pola De Lena. Net van de snelweg kom ik al een wegwijzer hotel tegen. Nog nooit zo makkelijk gevonden! De check in is echter van totaal andere makelij... De ontvangst kent buiten spaans geen enkel woord en rammelt daarbij alles af. Om bij momenten wanhopig van te worden. Ik heb honger en uiteindelijk komt hij met een koude schotel voor de pinnen. Enfin, das dan toch al iets... Hopen dat er morgen iemand anders is die de honeurs komt waarnemen... Daarna een avondje Oviedo! De stad ken ik al, dus veel foto's heb ik niet meer genomen. Een beetje shopping links en rechts, en een glaasje wijn erbij... Terug nar 't hotel en Spanje - Croatia zien...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten