dinsdag 26 juni 2012

Langzaam naar huis: Eerste stop Cangas De Onis

ok, nauwelijks 150km dichter bij huis... ('t is een begin) Eerst nog een klein dispuutje over de kosten in het vorige hotel oplossen (mevrouw had gewoon een verkeerd cijfertje ingetikt...) vertrek in naar dat andere Cangas. Onderweg een paar mooie kloven en valleien te zien gekregen. Niet te geloven dat je je hier nauwelijks 100m boven de zeespiegel bevind. Intussen is het bloedheet. 38° wijst een thermometer aan. In het weerbericht wordt het bijgesteld naar 33°. Elders in Spanje (dacht Valencia) was het 44°... Daar wil ik niet zijn. Door die temperatuur stel ik mijn fietstocht uit tot na 17u. De start in de nevenvallei van de Sella is schitterend! Heel afwisselend, en heel mooi! Een verloren gelopen bok kruist zelfs mijn pad. Na 45' echte voel ik dat er iets mis is. De voorband loopt langzaam leeg. Ik besluit terug te keren naar Cangas om de schade daar te repareren. Lukt, maar 't is nu wel te laat om de tocht opnieuw te doen. Na de douche (intussen is het 20 uur) ga ik terras na terras bezoeken. Het is hemels van temperatuur! De volgende dagen zou het hetzelfde blijven... Niet veel foto's van vandaag... Maar die re zijn ga ik u niet onthouden! Geniet ervan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten