vrijdag 15 juni 2012

Verplaarsing naar Reinosa

Na de ochtendtrip naar de Sierra De Aralar ben ik naar Reinosa vertrokken. Deze stad ligt in Cantabrie, aan het stuwmeer van de Ebro (embalsa del Ebro). Een heel mooie omgeving, waarvan Reinosa eigenlijk, na een eerste vluchtige blik, het minste aanspreekt. Veel hotels in de buurt zijn er ook niet. Ik veronderstel dan ook dat niet iedereen mijn mening deelt... Je hebt hier in de buurt natuurlijk wel links en rechts gewichtiger trekpleisters. De weg hier naartoe was ook al iets speciaals. Een N weg (= national) waarbij ik op een bepaald moment, op een terras langs de kant, in een half uur tijd 1 auto zag langs rijden. De N232 is de naam... Iets voor op een truitje? Deze weg volgt een tijdje de Ebro, met enkele mooie desfilderado's (gorges in 't Frans) tot gevolg. Veel draaien en keren, en bijgevolg geen afstand afleggen. Om 16u45 neem ik eindelijk de afslag naar Reinosa. 23 km langs het stuwmeer. En het ene dorpje na het andere. Weer niet doorrijden... Ik rij Reinosa binnen, tank, en vraag de weg naar het hotel. Mevrouw wijst me het hotel aan... Er zat 1 huis tussen... 's Avonds nog tot in het centrum gegaan. Dar is het iets beter dan aan de rand.Mar eigenlijk heel klein en geen variatie. Alleen cantabrische cafe's/eethuizen. en weinig winkels. Die eethuizen zijn normaal geen probleem. Alleen enorm zin in een pasta... Uiteindelijk weer inktvis (3e keer al - telkens anders) met een kleine spaghetti als voorgerecht. Swat : Enige echte minpunt: Die keiharde wind! En morgen zou die niet gaan liggen (in tegenstelling met de temperatuur, die duikt zo een 8°!) Morgen een toerken doen hier! Ligt een hoge (geen zware) bijna 2000 er te wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten