zaterdag 30 juni 2012

Rotweer...

Deze morgen: Bewolkt. Ok. Daar ga ik dan. Planning: Eerst naar de Jito De Escarandi (1300m), dan 2 kleinere bultjes om te eindigen op de Lagos DE Covadonga! Wist ik veel dat de regen een serieuze spelbreker ging worden. Tot halfweg de Escarandi bleef het droog. Dan gingen de sluizen helemaal open en was ik in pakweg 10min doorweekt. In Sotres (dorp op 1000m hoogte) duik ik een cafe binnen. Mag er zelfs de droogkast gebruiken! Ik zit er 90 min te wachten tot de regen stopt. Gelukkig kan ik de tijd doden met enkele leuke gesprekken met een Engels (Wales)en Asturisch (jong) koppel. Dan verder naar de top. Lastig! Maar ik begin goed in vorm te geraken! De 17% stukken leveren eigenlijk geen enorme problemen op. Was 2 weken terug nog wel anders! De weg stelt de laatste 2 km ook niet veel meer voor... Enorme putten, en hier en daar is het wegdek zelfs weg. Typisch weer voor een weg die 2 regio's verbind. In de afzink begint het opnieuw te regenen. Ik hoop om snel onder de 800m te komen. Misschien regent het daar niet. Vergeet het maar... Ik schrap de 2 kleinere colletjes en rij naar de voet van de Covadonga. Maar het weer wordt slechter en slechter, zodat ik ook die maar schrap. Tot slot rij ik dan nog lek in de laatste km voor Cangas. Regenweer - steentjes - lek achteraan. Ik heb enkele mooie foto's, maar stel me voor dat ik er bij mooi weer heel mooie had kunnen maken. Tja, Ik zal het met deze moeten doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten