woensdag 20 juni 2012

Puerto De La Cubilla en de verhuis naar Cangas De Narcea

Deze morgen weer een variatie op hetzelfde... Zwaar bewolkt alsof het elke moment kan gaan regenen... Toch blijft het over, en langzaam lossen de wolken op! Ik vertrek naar de Cubilla! Mij door meerdere Spanjaarden aangeraden! En ze hadden allemaal gelijk! Wat een prachtklim! Niet de zware percentages en en andere extremen, maar wel een enorme natuurlijke schoonheid om door te fietsen! Goed, mogen de eerste 12km eerder saai zijn (wel normaal - een klim van 28km kan niet altijd boeien...), de rest laat die snel vergeten. Boven staat er wel een erg koude westenwind, die ook al snel een pak wolken verzameld. Het blijft raar weer. Niks constant... De foto's zie je straks wel! Na nog een laatste maaltijd in het vorige hotel (ben eigenlijk al uitgecheckt maar ik eet er iets) vertrek ik naar Cangas De Narcea. Ik neem de Pajares pasweg (wil die top wel eens zien), al is dit een 20 km omweg. Boven ga ik nog eens na waar de klim naar de Cuitu Negru eigenlijk start. Had me trouwens al de bedenking gemaakt dat als het in de Vuelta hetzelfde weertype is, die renners niet op Cuitu gaan aankomen. Valgrande vind ik wel, en een soort asfaltwegje (wel werk aan) zie ik ook. Ben wel niet zeker of dit de echte start van die laatste 2,8km is. Dan verder naar Cangas! Ik daal de Pajares langs de Burgos kant af en kom in een bevreemdend en sensationeel landschap terecht. Niet de hoogtesverschillen, niet de steile wanden, wel de prachtcombinatie van relief, water en ingeplante dorpen is schilderachtig mooi... Wel enorm moeilijk op foto vast te leggen. Tot aan Villablino blijft het landschap deze uitstraling hebben. Daarna gaat het terug de echt bergachtige kant uit. Ik vind mijn gereserveerd hotel eigenlijk bij toeval. En check in. Weer niemand die of engels of frans spreekt. Makkelijk is anders...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten