zaterdag 23 juni 2012

La Farrapona

Vorig jaar het strijdtoneel in een erg mooie Vuelta d'espanga. Enigszins vermoeid van de laatste dagen kort ik mijn trip vandaag in tot een kleine 90 km. De Farrapona (eigenlijk de puerto de la mesa) blijft wel op het menu staan. Vorig jaar teveel genoten voor tv van de fraaie uitzichten... Eerst komt de Somiedo aan de beurt. De zuidkant is echt slapjes. Ook heel onregelmatig. Boven is er ook al niet al te veel te zien. Gelukkig bied de afdaling een totaal anders beeld! Knappe col! In Somiedo (op 700m hoogte) eet ik iets. Het ontbijt hier in 't hotel is niet echt om zelfs maar al een halve Somiedo op te fietsen... Dan nog even verder afdalen, afslaan en de Farrapona op. De foto's volgen. Boven neem ik de aarden weg (geluk dat het de laatste dagen niet geregend heeft)naar beneden. Moeilijk, maar dat gaat ook. Wel heel traag. Wil niet lek rijden op een of andere steen in de grond (en er zijn er genoeg). Eenmaal terug op asfalt volgt de weg de afdaling van de Ventana. Wat me nu nog rest is 30 km terug naar het westen. Juist, tegenwind hier... Avondeten en voetbal! Al wat hier in de buurt woont is samengestroomd in een speciaal ingerichte tv zaal om Spanje te zien winnen van Frankrijk. Ik volg de feestelijkheden vanop enige afstand en ga rond 22u naar boven. Om de stemming erin te houden kijk ik met een half oog naar een horrorfilm over aliens en predators, of iets in die combinatie (en 't was den 2...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten