dinsdag 19 juni 2012

Droog - maar toch....

Ganse dag zwaar bewolkt. Hoopte ik eerst nog dat het zou uitklaren na de middag kwam ik bedrogen uit. In die optiek was ik 's morgens vertrokken naar de Cuitu Negru. Die nieuwe aankomstplaats van de vuelta. Naarmate ik omhoog ging leek het wolkendek eerst mee op te schuiven. Maar zo op een 1000 meter bleef het wel hangen... De laatste km van de Pajares zat ik al dik in de mist, en op de top zag ik hooguit nog 20 meter ver. Terug afdalen dus. Thee drinken in dorp Pajares (was daar de eerste klant (nog geen warm water) en dan terug naar 't hotel. Intussen merken dat ik mijn autosleutel kwijt was. Damd. En heb de reserve niet bij. Bij aankomst in 't hotel zit ie gewoon nog op de deur... Oef! De 2e klim van de dag moet de Cubilla worden. Die is alleen nog 300m hoger. Ik wacht dus geduldig tot het wolkendek oplost... Niet dus. Rond 17u geef ik het op en rij met de auto naar Oviedo. Ik heb deze stad nu wel al gezien... Er is alleen geen alternatief in de buurt. Bovendien, hoe dichter ik bij de zee kom, hoe harder het regent! Iets eten (tapas) en een leuk flesje wijn kopen (Pittacum - Bierzo rood - Barrica de Roble) om de gemiste kans te vieren. (ben er nu trouwens aan bezig! Lekker!) Intussen voetbal luisteren (tv staat aan...) en verslag maken. Gisteren meer dan 50 bezoekers! Leuk! ps: je kan me ook altijd een gewone mail sturen (ik kijk elke dag wel na).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten