zaterdag 7 augustus 2010

Naar Prades - of uiteindelijk toch maar Axat

Reisdag!

Hoewel niet te ver - toch al vroeg genoeg vertrokken. Ik ga proberen om iets te vinden in de buurt van Prades. Daarvoor ga ik eerst over de Envalira en de Puymorens, om dan via Bourg-Madame richting Perpignan te volgen. Na een goeie 100km bochtenwerk moet ik dan in de buurt van Prades zijn. Daar ligt een weliswaar heel onbekend, maar heel mooi stuk Pyrenëen. Onderweg kom ik ook nog de col de la Perche tegen, waarvan de oostelijke kant heel mooi is. Wel veel te veel verkeer. Vergeten die zaak.
30 km verder kom ik aan in Prades. De omgeving staat me erg aan! Ook het stadje zelf heeft wel iets. Wel jammer om te horen dat - het de drukste week van het jaar is - en dat er door het culturele feest geen logies meer te vinden is tot 30km in de omtrek.
Terug naar af dus. Ik begin een zoektocht in de buurt, die me uiteindelijk op zowat een 50km van Prades een hotelkamer oplevert. Alles is aanwezig - ook draadloos internet - maar toch is het vergeleken met de kamer in Andorra niet veel soeps. En 't is hier trouwens ook duurder.
Nu ik de kamer heb ga ik eens op verkenning in de buurt. Quillan is de dichtste grotere stad (groot dorp - genre Nieuwkerken en Belsele). Gelukkig moet je wel met de auto langs de "defile de la Lys". Een mooie stuk natuur.
't Is warm, en ik ga het vandaag vrij rustig houden. Morgen ga ik weer een mooi tochtje in deze toch wel uitmuntende streek maken.

CU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten